Általános felhasználó
Bevezető
Az automata különböző méretű rekeszekkel rendelkezik, melyekbe dokumentum illetve csomag helyezhető. A rendszer három féle küldeményt különböztet meg: dokumentum , M-es méretű csomag, illetve L-es méretű csomag. A három kategóriához három különböző méretű rekesz tartozik, melyeknek mérete a következő:
- Dokumentum rekesz 110 x 230 x 400 mm (M x SZ x Mé)
- M-es csomagrekesz 480 x 430 x 400 mm (M x SZ x Mé)
- L-es csomagrekesz 960 x 430 x 400 mm (M x SZ x Mé)
Minden küldemény regisztrálva van a DocBox online felhő alapú platformon, ahol később a státusza és egyéb adatok is elérhetőek. Küldeményt csak regisztrált felhasználó tud feladni, azonban regisztrációval nem rendelkező személynek is adhat fel küldeményt.
Regisztráció
A rendszerben nyílt regisztráció nincs. Új felhasználókat csak az adminisztrátorok regisztrálhatnak.
Belépés a rendszerbe
Amennyiben a cégéhez tartozó egyik adminisztrátor regisztrálta Önt, úgy jogosult belépni a rendszerbe és küldeményeket feladni.
Belépéshez nyissa meg a platform.docbox.hu címet, gépelje be email címét és a regisztráció során emailben kapott jelszavát, majd kattintson a BELÉPÉS gombra. FONTOS! Első belépés után változtassa meg az emailben kapott automatikusan generált jelszavát egy Ön által kitalált jelszóra. Ezt belépés után megteheti a főmenüben a PROFIL menüpontra kattintva.

Küldeményfeladás
Miután sikeresen belépett a platformra, kattintson a főmenüben a küldemények menüpontra, vagy asztali számítógépen megnyitott oldal esetén az oldal jobb felső részén találtató ÚJ KÜLDEMÉNY ikonra kattintva. Ezt követően megnyílik a küldemények oldal, amely három fő kártyát tartalmaz:
1. Új küldeményhez tartozó adatok megadása

Minden esetben, amikor új küldeményt szeretne feladni, ezt az űrlapot kell kitöltenie. A következő adatokat kötelező megadnia: Címzett neve, Küldemény típusa, Címzett email címe, címzett telefonszáma.
Az üzenet mezőbe írt szöveges üzenetet a címzett emailben megkapja a küldemény automatába helyezésekor a küldemény értesítő emailben.
Lehetősége van csatolmányt küldeni, amely bármilyen kiterjesztésű fájl lehet. Csak egy darab fájl csatolása lehetséges, melynek maximális mérete 10 MB lehet. A csatolmány a feltöltéstől számítva egy hónap múlva automatikusan törlődik, a címzett ez idő alatt töltheti le. A csatolmányhoz tartozó letöltőlink elküldésre kerül a címzett részére a küldemény automatába helyezésekor a küldemény értesítő emailben.
Amennyiben az űrlap kitöltése során bepipálja az "Email megerősítést kérek" opciót, úgy a küldemény átvételekor Ön email értesítést kap.
2. Feladott küldemények lista
Itt látható az összes, Ön által feladott küldemény dátum szerint csökkenő sorrendben. A táblázat adott sorára kattintva megnyílik a küldeményhez tartozó adatlap, amely többek között tartalmazza a küldemény aktuális állapotát (Rögzítve, Automatában, Kézbesítve) és a hozzá tartozó csatolmány letöltési linkjét, vagy a szöveges üzenetet.
3. Fogadott küldemények lista
A lista tartalmazza az összes, Önnek érkezett küldeményt. A táblázat adott sorára kattintva megnyílik a küldeményhez tartozó adatlap, amely többek között tartalmazza a küldemény aktuális állapotát (Rögzítve, Automatában, Kézbesítve) és a hozzá tartozó csatolmány letöltési linkjét, vagy a szöveges üzenetet.
Felhasználói adatok módosítása
A főmenüben a Profilom menüpontra kattintva lehetősége van személyes adatainak módosítására. A cégnév és az email cím kivételével bármelyik adatot szabadon átírhatja. Amennyiben profilképét szeretné lecserélni, kattintson a fájl kiválasztása gombra, majd válassza ki a kívánt képet és kattintson a profil frissítése gombra.
